otyłość brzusznaOtyłość brzuszna, trzewna lub centralna to groźne skupisko nadmiernych ilości tkanki tłuszczowej w okolicach jamy brzusznej. Dlaczego otyłość brzuszna jest tak istotna? Jakie zagrożenia powoduje?

Nadmiar tkanki tłuszczowej w ciele ma poważne konsekwencje dla zdrowia. Jest jedną z głównych przyczyn schorzeń cywilizacyjnych oraz spowodowanych nimi przedwczesnych zgonów.

Dlaczego otyłość brzuszna jest tak niebezpieczna? Ponieważ zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej w obrębie tułowia powoduje zwiększone ryzyko wystąpienia wielu chorób w przeciwieństwie do nadmiar tkanki tłuszczowej na udach czy pośladkach. Tkanka tłuszczowa, która gromadzi się wokół narządów jamy brzusznej (tłuszcz trzewny) jest mocno związana z wieloma poważnymi  śmiertelnym chorobami w tym z chorobami serca, udarami, zawałem serca, wysokim ciśnieniem krwi, nowotworami, cukrzycą typu 2, chorobami zwyrodnieniowymi stawów, stłuszczeniem wątroby, demencją, a nawet depresji.

W przeciwieństwie do tłuszczu podskórnego, trzewne komórki tłuszczowe uwalniają niebezpieczne dla zdrowia produkty metaboliczne i to bezpośrednio do układu krążenia. Krew przenosi je prosto do wątroby i innych narządów m. in. do trzustki, serca, nerek, mózgu. W przypadku trzustki może dojść do jej dysfunkcji, czyli zaburzenia regulacji wytwarzania insuliny, co skutkuje rozwojem insulinooporności oraz cukrzycy (wzrost cukru i insuliny we krwi), a także podsieniem poziomu cholesterolu i triglicerydów we krwi,

Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej trzewnej może występować również u osób bez nadwagi i otyłości, czyli z prawidłowym BMI. Osoby szczupłe mogą również gromadzić tkankę tłuszczową trzewną. Osoby takie narzekają często na wystający, wzdęty brzuch i szukają przyczyn np. w nieprawidłowej pracy jelit lub próbują wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha. Tego rodzaju tłuszczu nie można się jednak pozbyć w ten sposób.

Przyczyną odkładania się tkanki tłuszczowej trzewnej jest niewłaściwy sposób żywienia (dieta), więc to od jego zmiany należy rozpocząć walkę z nim.

Odpowiednia dieta połączona z właściwym treningiem metabolicznym angażującym wszystkie partie ciała (zrównoważony rozwój) to jedyna skuteczna metoda na pozbycie się ,,brzucha”.

Dowody naukowców nie pozostawiają wątpliwości

dieta online w chorobieBadanie Million Women Study przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazało bezpośredni związek między rozwojem choroby niedokrwiennej serca a otyłością brzuszną. Według badaczy szanse na rozwój chorób serca były dwukrotnie większe u kobiet z otyłością brzuszną. Każde dodatkowe 2,5 cm w talii podniosły to ryzyko o aż 10 %!

Według koreańskich naukowców szanse zachorowania na raka jelita grubego zostały niemal podwojone wśród kobiet po menopauzie, z dużą ilością tłuszczu trzewnego. Ryzyko raka piersi również wzrasta. W badaniu indyjskich naukowców, w którym wzięło udział ponad 3000 kobiet również odkryto zależność pomiędzy obwodem brzucha a ryzykiem chorób. Osoby, których talie były prawie tak duże, jak ich biodra, były 3-4 krotnie bardziej narażone na ryzyko zachorowania na raka piersi niż kobiety bez otyłości brzusznej.

Z kolei według holenderskich naukowców utrata tłuszczu trzewnego powoduje zmiany w biomarkerach raka piersi, takich jak estrogen, leptyna i białka zapalne. Po zmniejszeniu wagi ciała wyniki wskazywały na zmniejszenie ryzyka raka piersi.

Naukowcy potwierdzili również związek pomiędzy otyłością brzuszną a ryzykiem rozwoju demencji w przyszłości. Badanie przeprowadzone na 6 583 osobach w Północnej Kalifornii, które obserwowano przez średnio 36 lat wykazało, że osoby z otyłością brzuszną w wieku średnim były prawie trzy razy bardziej narażone na demencję trzy dekady później niż osoby bez otyłości brzusznej.

Wśród innych chorób związanych z otyłością brzuszną są insulinooporność, cukrzyca typu 2, upośledzona funkcja płuc, migrenowe bóle głowy. Nawet ryzyko astmy zwiększa się z powodu nadwagi, a szczególnie otyłości brzusznej.

Według badań opublikowanych w The New England Journal of Medicine, otyłość brzuszna może podwoić ryzyko przedwczesnego zgonu, nawet jeśli całkowita masa ciała jest w normie.

U kogo otyłość brzuszna występuje najczęściej?

Do wieku średniego mężczyźni zwykle mają większą zawartość tłuszczu trzewnego niż kobiety. Ta zależność zwykle zmienia się, gdy kobiety przechodzą menopauzę. Po menopauzie niewielu kobietom udaje się uniknąć problemów z nadmiernym gromadzeniem się tłuszczu trzewnego. Biorąc to pod uwagę, skuteczna utrata masy ciała może być najlepszym sposobem, aby obniżyć częstotliwość występowania raka piersi.

Jak zmierzyć otyłość brzuszną?

Kontrola masy ciała jest ważna, jednak dla zdrowia problemem nie jest to, ile ważysz, ale ile masz tłuszczu w jamie brzusznej.

Metody pomiaru otyłości brzusznej zmieniały się przez lata. Kiedy naukowcy uznali, że ważna jest nie masa ciała, ale ilość tkanki tłuszczowej, standardy zaczęły się zmieniać. Wskaźnik masy ciała (BMI) jest uważany za uniwersalny sposób diagnozowania nadwagi i otyłości. BMI zapewnia dobrą ocenę ilości tkanki tłuszczowej i jest bardziej dokładny niż pomiary fałdów skórnych. BMI jest standardem, ale ma kilka wad. BMI nie rozróżnia składowych masy ciała (tłuszczu lub mięśni) oraz kształtu sylwetki. Osoby mocno umięśnione z niewielką zawartością tkanki tłuszczowej mogą mieć BMI>30 i odwrotnie-osoba z 30% zawartością tkanki tłuszczowej może mieć BMI 21.

Biorąc pod uwagę, że zwiększona zawartość tłuszczu w jamie brzusznej ma największy wpływ na wzrost ryzyka chorób sercowo-naczyniowych i śmiertelności, opracowano inne wskaźniki. Badacze wykorzystują stosunek talii do bioder (WHR) w celu zdiagnozowania otyłości brzusznej. Prawdopodobieństwo wspomnianych wcześniej chorób wzrasta, gdy stosunek ten u mężczyzny wyniesie powyżej 0,95, a dla kobiet powyżej 0,85.

Jednak WHR nie bierze pod uwagę kształtów ciała (gruszka, jabłko). Zatem zarówno BMI, jak i WHR nie mierzą konkretnie otyłości centralnej lub nie są precyzyjne dla pewnych typów ciała.

Niedawno opublikowany raport w The Open Nutrition Journal zawiera wskaźnik pomiaru otyłości brzusznej (ABOI). Bierze on pod uwagę obwód brzucha i klatki piersiowej.

Najdokładniejszą metodą pomiaru otyłości brzusznej (ilości tłuszczu trzewnego) jest zastosowanie tomografii komputerowej lub rezonansu magnetycznego. Są to jednak drogie metody. Tańszą opcją jest pomiar składu ciała metodą BIA (bioimpedancji). Taki pomiar wykonasz w naszym gabinecie stacjonarnym - DIETETYK WROCŁAW.

Jak walczyć z otyłością brzuszną?

Najlepszym sposobem na zmniejszenie otyłości brzusznej jest redukcja masy ciała. Nie możesz wybrać miejsca z którego tłuszcz będzie spalany jako pierwszy.

Zapewne słyszałeś o magicznych sposobach, które spalają tłuszcz z brzucha. Jak do tej pory nikt nie wykazał, że jakakolwiek tabletka lub mikstura rozpuszcza tłuszcz brzuszny. Jest to po prostu fizycznie niemożliwe. W spaleniu tłuszczu trzewnego może ci pomóc jedynie właściwa dieta połączona z treningiem. Oznacza to wybieranie właściwych potraw, regularne jedzenie o określonych porach, kontrolowanie ogólnego spożycia kalorii i wykonywanie ćwiczeń metabolicznych. Proste? Jasne, że tak! Pamiętaj, jednak, że aby uzyskać trwałe efekty najlepiej zaufać specjalistom, którzy zajmują się tym zawodowo o d wielu lat. Po co robić nieświadome błędy i tracić niepotrzebnie czas, kiedy można od początku działać dobrze i skutecznie.

To co możesz zrobić bez naszej pomocy to zmienić nawyki, które sprzyjają odkładaniu się tkanki tłuszczowej na brzuchu:

  1. Ogranicz spożycie cukru. Bardzo łatwo to zrobić unikając napojów słodzonych cukrem. Cukier (sacharoza) składa się z glukozy i fruktozy. Fruktoza może być metabolizowana jedynie w wątrobie. Kiedy wątroba jest przeciążona zaczyna zamieniać fruktozę w tłuszcz, który gromadzi się w okolicach brzucha. Prowadzi to do insulinooporności i wielu problemów metabolicznych. Słodkie napoje są szczególnie niebezpieczne, ponieważ płynne kalorie nie są rejestrowane przez mózg w taki sam sposób jak kalorie pochodzące z pokarmów stałych. Badania pokazują, że napoje słodzone cukrem podwyższają o 60% ryzyko otyłości u dzieci. Zacznij czytać etykiety. Nawet żywność sprzedawana jako zdrowa może zawierać ogromne ilości cukru.
  1. Spożywaj odpowiednią ilość białka. To świetny sposób na zmniejszenie ilości tłuszczu z okolic brzucha. Wykazano, że białko zmniejsza apetyt o 60%, zwiększa metabolizm nawet o 80-100 kalorii dziennie i pomaga spożywać aż do 441 mniej kalorii/dobę. Badania wykazały, że białko jest powiązane ze znacznie zmniejszonym ryzykiem przyrostu tłuszczu w okolicach brzucha. Staraj się więc zwiększyć spożycie wysokobiałkowych produktów spożywczych, takich jak całe jaja, ryby, owoce morza, rośliny strączkowe, orzechy, mięso i produkty mleczne.
  1. Wysypiaj się! Osoby które śpią poniżej 5h dziennie mają najczęściej problem z nadmiernym gromadzeniem się tkanki tłuszczowej. Spowodowane jest zaburzeniem rytmu dziennego i rozregulowanie układu hormonalnego, w skład którego wchodzą również hormony głodu i sytości. Będąc wyspanym masz mniejszy apetyt zwłaszcza na słodycze.

Wybór dobrego dietetyka to pierwszy sukces w procesie zmiany - dieta online w Poradni Pora Diety

Program odchudzający autorstwa Agnieszki Kopacz i Ryszarda Czarkowskiego - opinie zadowolonych pacjentów

Poniżej kilka metamorfoz z tysięcy sukcesów naszych klientów. Stosujemy najskuteczniejszy na rynku program trwałego odchudzania. Jeśli znajdziesz skuteczniejszą metodę lub podobną, tak indywidualną opiekę online w niższej cenie to zwrócimy ci pieniądze lub obniżymy cenę pakietu.

Ewelina: -20 kg w 6 miesięcy

Jadwiga: -18 kg w 4 miesiące

Natalia: -15kg w 3 miesiące

Łukasz: – 14 kg w 4 miesiące

Michał: -22 kg w 5 miesięcy

Konrad: -16kg w 5 miesięcy

Maciek: -21kg w 5 miesięcy

Jako właściciele poradni wszystkie usługi wykonujemy osobiście. Nie oddzielamy się od klientów infolinią czy armią praktykantów piszących diety czy obsługujących chat.

Dzwonimy do klientów i kontaktujemy się mailowo, aby wspierać, informować i motywować. Rozmowa i dobre wzajemne zrozumienie to podstawa sukcesu. Robimy tak nawet w przypadku najtańszych pakietów e-mail. Nie chowamy się za armią pracowników. Ta firma to wyłącznie my: dietetyk i trener. Dzięki temu gwarantujemy najwyższą jakość usługi. Poniżej fragmenty e-maili, które otrzymujemy codziennie od zadowolonych klientów:

"Bijecie Państwo konkurencję na głowę. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z tak indywidualnym podejściem, a kilka diet mam już za sobą. Już samo to, że Pan Ryszard dzwonił do mnie sam z siebie. Widać, że pamiętają Państwo o swoich klientach i do każdego podchodzą bardzo indywidualnie. Widać, ze Państwu zależy na sukcesie klienta. Bardzo dziękuję za pomoc. Polecam Poradnię moim znajomym :-)"

Mariusz, 35 lat

"Pani Agnieszko, chciałbym poinformować, iż osiągnąłem zamierzoną wagę dzięki Pani diecie. Czuję się dużo silniejszy dzięki treningom Pana Ryszarda. Dzięki Pani nauczyłem się wreszcie smacznie i zdrowo jeść, nie zamierzam rezygnować z tych nawyków których nabrałem i kontynuować zdrowe odżywianie :-). Podsumowując dietę, ubrania które był na mnie za małe i nie mogłem ich nosić są w tym momencie na mnie za duże :-). Straciłem 20kg i około 16cm w pasie wszystkie posiadane przeze mnie ciuchy wiszą na mnie jak worek co mnie bardzo cieszy mimo konieczności wymiany całej garderoby :-)."

Piotr, 39 lat

"Próbowałam wielu diet online. Po 2 miesiącach współpracy z Państwem mogę stwierdzić, że to co oferujecie klientowi wykracza daleko poza całą resztę usług dietetycznych z Internetu. Cieszę się, że się poznaliśmy :-). Chciałabym przedłużyć pakiet."

Oliwia, 29 lat

"Chciałam przedłużyć współpracę, z której jestem naprawdę zadowolona! Dieta jest pyszna i prosta. Nie jestem na niej głodna i zawiera składniki, które lubię, a waga stopniowo spada."

Anna, 42 lata

"Miesiąc diety dobiegł końca. Jestem bardzo zadowolona z efektu i przebiegu diety, dlatego chciałabym dalej kontynuować współprace z Państwem. Samopoczucie nigdy nie było lepsze:) Jeśli chodzi o wagę, to jest 5 kilogramów mniej, ale za to w obwodach jest już od -5 do -7 z czego jestem bardzo zadowolona."

Katarzyna, 34 lata

"Pani dieta jest super, bardzo wygodna i smaczna za co dziękuję. Na pewno będę przedłużać dietę od Pani."

Blanka, 26 lat

"Jestem zaskoczona tym jak bardzo profesjonalnie wykonują Państwo swoją pracę. Przy innych dietach online nikt się mną nie interesował po zakupieniu jadłospisu. Bardzo się cieszę, że tym razem trafiłam w dobre ręce. Pani Agnieszko, dieta jest świetna, trafia w mój gust! Ostatni dzień z diety jest moim ulubionym - najchętniej jadłbym go przez cały miesiąc 😉 (swoją drogą dużo super przepisów :)))."

Dagmara, 46 lat

"Ćwiczenia są świetne i bardzo dobrze ułożone pod względem moich możliwości i kondycji. Nie ma w sumie co tu dużo pisać tak świetnie Pan to wszystko opisał że nawet żadne pytanie nie wpada mi do głowy na ten moment. Wszystkie ćwiczenia będę wykonywać według zaleceń."

Paweł, 28 lat

"Hej hej, dziś kolejny trening za mną, czuję jak waga spada, pomimo początkowych koszmarnych zakwasów (teraz już tylko lekkich) to się bardzo cieszę. Trening jest wspaniały. Mam po nim powera na cały dzień. BOMBA!!!"

Kamila, 19 lat

"Dziękuję bardzo za plan treningowy i za oświecenie mnie jak to właściwie jest z tymi ćwiczeniami. Byłam pewna że to co robiłam do tej pory było ok... Pierwszy trening już zaliczyłam, muszę przyznać, że mi się podobał, nawet bardziej niż te które robiłam do tej pory."

Monika, 36 lat

Jesteśmy najlepiej ocenianą stacjonarną poradnią dietetyczną we Wrocławiu, która zajmuje się również poradnictwem online. Standard pracy z gabinetu przenosimy do Internetu. Wszystkie treningi i diety układamy osobiście.

Poniżej przykładowe opinie naszych klientów:

5 star review  Dieta i trening najwyzszych lotow. Dzieki Panstwu osiagnalem wymarzony cel. Pelna profeska. Dziekuje i polecam dalej 🙂

thumb Marcin Kopaczowski

5 star review  Świetni specjalisci od hashimoto. Zarowno dieta i trening dobrze dopasowane do mojej choroby. Pierwszy raz dowiedzialam sie jak powinnam cwiczyc. Wczesniejsi dietetycy, u ktorych bylam, zalecali cwiczenia po ktorych czulam sie gorzej. Dieta smaczna i prosta w przygotowaniu. Sympatyczni ludzie z pasja. Bardzo polecam!

thumb Gocha Romanowska

5 star review  Wspaniały trener, motywator, cudowna, uśmiechnięta osoba. Pan Ryszard pokazał mi jak ważny w odchudzaniu jest wlasciwy trening. Wcześniej przeszłam przez mnóstwo diet które nie przyniosły rezultatu. Dieta od Państwa prosta w przygotowaniu i smaczna. Nie zabiera mi dużo czasu. Polecam z całego serca!

thumb Monika Kwiatkowska

5 star review  Współpracę z Poradiety.pl nawiązałem w celu wyrwania się z mojego dotychczasowego trybu życia. Dzień w dzień czułem się zmęczony, bez motywacji. Dzięki współpracy zmieniły się moje nawyki żywieniowe, co zaowocowało dużo lepszym samopoczuciem, jak i wynikiem na wadze. Polecam gorąco wszystkim, którzy są gotowi na pozytywne zmiany w swoim życiu !

thumb Mati Wroc

5 star review  Najlepszy trener we Wroclawiu. Swietne podejscie, duza wiedza i cierpliwosc. Z czystym sumieniem polecam.

thumb Karol Ciepla

5 star review  Skutecznie, prosto, smacznie. Duza wiedza i umiejetnosc jej przekazania. Polecam szczegolnie tym ktorzy podchodzili do odchudzania wielokrotnie. Dziekuje Panstwu za pomoc!

thumb Janusz Waloński

5 star review  Świetni specjaliści. Pierwszy raz wytłumaczono mi o co chodzi w prawidłowym odchudzaniu. Dzięki połączeniu pysznej diety i treningu zaczynam nowe życie. Dziękuję Panstwu.

thumb Tomasz Walas

5 star review  Najlepsi we Wroclawiu. Indywidualne podejście, nie żadna masówka. Zdecydowanie polecam oddać swój plan treningowy i żywieniowy w ręce Ryszarda! 🙂

thumb Magdalena Baran

5 star review  Najlepszy trener i dietetyk we Wroclawiu. Prosta dieta, idealnie dopasowana do moich potrzeb. Dietetyk sluchal i chcial sie o mnie jak najwiecej dowiedziec przed ulozeniem diety. Fajne, skuteczne cwiczenia. Zero nudy. Spokoj, cierpliwosc i poczucie humoru trenera na najwyzszym poziomie 🙂

thumb Anna Wolak

5 star review  Korzystałam z usług kilku trenerów personalnych. Pierwszy raz spotkałam się z tak dużą wiedzą i cierpliwością. Z całego serca polecam.

thumb Karolina Jarocka

Przez wiele lat pracy stworzyliśmy najskuteczniejszy na rynku program łączący dietę i trening, który wychodzi naprzeciw  oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Na podstawie informacji zwrotnych zmodyfikowaliśmy go tak, aby był wygodny i prosty w stosowaniu oraz dawał maksymalne efekty. Nasze diety i treningi bazują na naukowo potwierdzonych faktach. Nasze diety nie tylko odchudzają. Tworzymy również diety w jednostkach chorobowych takich jak:

– hipercholesterolemia (wysoki cholesterol i/lub triglicerydy),
– insulinooporność
– nadciśnienie tętnicze,
– miażdżyca,
– cukrzyca typu 2,
– zespołu jelita drażliwego,
– dna moczanowa,
– choroby wątroby,
– niedoczynność tarczycy,
– choroba Hashimoto,
– anemia,
– anoreksja, bulimia,
– zespołu przewlekłego zmęczenia,
– obniżona odporność,
– nowotwory

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, o niskiej cenie.

Kim jesteśmy?

Ludźmi z pasją, wykształceniem i ogromnym doświadczeniem. Ukończyliśmy wiele dodatkowych kursów specjalistycznych, bierzemy udział w konferencjach naukowych i szkoleniach. Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi doniesieniami z zakresu dietetyki i treningu. Wszystko po to, aby jeszcze skuteczniej pomagać. W naszej karierze spotkaliśmy się z wieloma trudnymi przypadkami, dlatego z pewnością pomożemy również Tobie.  Skutecznie pomagamy w zaburzeniach metabolicznych, chorobie Hashimoto, insulinooporności, PCOS, cukrzycy i wielu innych schorzeniach. Pomagamy klientom z problemami po wcześniejszych eksperymentach dietetycznych i treningowych. Często jesteśmy ostatnią deską ratunku dla klientów, którzy przerobili w życiu już wszystkie diety i nadal nie mogą schudnąć.

Agnieszka Kopacz i Ryszard Czarkowski

 

Czego możesz oczekiwać od naszej opieki? Jak szybko schudniesz? Czy efekt odchudzania tym razem się utrzyma?

Korzystając z naszych usług otrzymujesz gotowy plan żywienia i treningów, dostosowane do Twojego organizmu i trybu życia – zbilansowaną dietę, listę posiłków (wraz z przepisem wykonania) oraz trening metaboliczny.

Nasz program to przede wszystkim:

  • trwały efekt utrzymujący się przez wiele lat,
  • brak konieczności liczenia każdej kalorii po zakończonym procesie zmiany (będziesz mógł pozwolić sobie na więcej),
  • pełny wywiad dietetyczny (tak jak w przypadku konsultacji stacjonarnej),
  • szybkie i proste w przygotowaniu posiłki,
  • jadłospis dostosowany do twoich możliwości finansowych,
  • szczegółowy opis wykonania każdego posiłku,
  • możliwość wyboru dowolnego celu współpracy - my dostosujemy do niego dietę i trening,
  • możliwość ułożenia diety eliminacyjnej i w każdej jednostce chorobowej,
  • stały kontakt z dietetykiem i trenerem (telefon, WhatsApp, Skype, e-mail i stacjonarnie we Wrocławiu),
  • uwzględnienie produktów sezonowych i miejsca zamieszkania,
  • plany żywieniowe dla kobiet w ciąży i karmiących,
  • analiza wyników badań medycznych,
  • największa ilość konsultacji z dietetykiem i trenerem w ramach pakietów (dzięki temu uzyskujemy najlepszy efekt, pełne zrozumienie i idealne dopasowanie planów do klienta),
  • brak głodu,
  • szczególne relacje z dietetykiem i trenerem (dobrze znamy każdego naszego klienta).

Nasz program dietetyczny i treningowy jest oparty na potwierdzonych metodach naukowych i latach doświadczeń oraz wiedzy z zakresu dietetyki i sportu. Podczas naszej współpracy możesz tracić do 2 kg tygodniowo, nie martwiąc się o swoje zdrowie.

Skorzystaj już teraz!

ROZPOCZNIJ WSPÓŁPRACĘ: KLIKNIJ TUTAJ

 

Dietetyk online

Dietetyk Wrocław

 

Powiązane hasła:

Jak schudnąć z brzucha? Dlaczego nie mogę schudnąć z brzucha?

Duży brzuch. Jak się pozbyć brzucha? Jak się pozbyć tłuszczu z brzucha? Otyłość brzuszna. Otyłość brzuszna u kobiet. Otyłość brzuszna u mężczyzn. Tłuszcz brzuszny. Tłuszcz na brzuchu. Tłuszcz trzewny. Tłuszcz z brzucha. Wystający brzuch.