Dieta dobra dla innych, niekoniecznie musi służyć również tobie. Dlaczego? Gdyż nie istniej jedna, uniwersalna dieta dla każdego. Dieta Balance powstała na podstawie analizy badań najzdrowszych diet. Jej założeniem jest dopasowanie diety do twojego organizmu tak, aby osiągnąć jak najlepsze i długotrwałe efekty.

Cel stosowania Diety Balance może być różny: poprawa odżywienia organizmu, przygotowanie do ciąży, utrata lub zwiększenie masy ciała, poprawa stanu zdrowia i złagodzenie objawów chorób lub po prostu lepsze samopoczucie.

Niezależnie od tego jaki jest twój cel stosując Dietę Balance zyskasz zdrowe nawyki żywieniowe dzięki, którym utrzymasz uzyskane efekty przez całe życie.

Skuteczna dieta to nie ta, która przynosi szybkie efekty, ale trwałe rezultaty.

,,Filozofię Diety Balance wykorzystuję w każdym moim planie żywieniowym bez względu na to czy jest to dieta odchudzająca, dieta dla kobiety w ciąży czy dla cukrzyka.

Każda z popularnych diet może powodować u ciebie niekorzystne efekty uboczne lub być przyczyną efektu jojo.  Dieta dla każdego to dieta dla nikogo. To co służy twojej koleżance, która ma podobną budowę ciała i boryka się z podobnymi problemami zdrowotnymi, niekoniecznie będzie dobre dla ciebie. Wymienianie się dietami i dawanie sobie nawzajem rad nie jest dobrym pomysłem. Każdy z nas jest inny, ma inny metabolizm, stan zdrowia czy przebieg choroby, dlatego tak ważne jest indywidualne dopasowanie diety. Wiele zależy od twoich uwarunkowań genetycznych, odciążeń rodzimych, stylu życia, a nawet rodzaju wykonywanej pracy. Nie ma więc jednaj uniwersalnej ,,zdrowej” diety dla wszystkich. 

Podczas mojej pracy wielokrotnie spotykałam się z pacjentami, którzy odchudzali się na własną rękę lub z pomocą pseudodietetyków, a efekty mimo, że z początku rewelacyjne, szybko zmieniły się w efekt jojo, waga wracała, a wraz z nią pojawiły się nowe schorzenia np. stłuszczenie wątroby, refluks, zapalenie żołądka, insuliooporność, niedoczynność tarczycy. Dieta ma na celu poprawę stanu zdrowia, a nie jego zrujnowanie. Nie ryzykuj więc swoim zdrowiem, bo masz je tylko jedno, a tak łatwo możesz je zniszczyć źle dopasowaną dietą. Korzystając z mojej pomocy masz pewność, że twój plan żywieniowy będzie stworzony według najwyższych standardów.”

                                                                                                                                                                               mgr inż. Agnieszka Kopacz, dietetyk

Jesteśmy przeciwnikami szablonowych diet. Widzimy po pacjentach, którzy zgłaszają się do nas jak wielką krzywdę mogą one wyrządzić. Dieta Balance dobierana jest na podstawie wielu danych, które dietetyk otrzyma w ankiecie oraz dzienniczku żywienia. Kładziemy duży nacisk na stan zdrowia, dlatego w przypadku schorzeń lub zaburzeń metabolicznych dietetyk  poprosi cię o przesłanie historii choroby oraz aktualnych wyników badań.

,,Komponując dietę opieram się na najnowszych doniesieniach naukowych i zaleceniach uznanych towarzystw naukowych. Nie eksperymentuję ze zdrowiem klientów, dlatego nie proponuję im modnych diet opierających się na wykluczeniu danego makroskładnika lub całych grup produktów. Tego typu diety są monotonne oraz bardzo rygorystyczne. Wytrącają organizm z homeostazy, czyli równowagi do której dąży. Z doświadczenia wiem, że takie diety w najlepszym przypadku mogą doprowadzić do niedoborów składników odżywczych, a w najgorszym do trwałej utraty zdrowia. W diecie jak i w życiu chodzi o równowagę.”

                                                                                                                                                                               mgr inż. Agnieszka Kopacz, dietetyk

Najlepiej dobrana dieta dla ciebie. Dieta dla sportowca weganina? Kobiety w ciąży z cukrzycą i nietolerancją laktozy? Nie ma problemu! Do każdego podchodzimy indywidualnie.

Dieta Balance wpłynie pozytywnie na jakość twojego życia, zdrowie, wydajność umysłową, płodność i sprawność fizyczną.

W Diecie Balance zebraliśmy najlepsze elementy popularnych diet, aby stworzyć idealną dietę dla ciebie.

Dieta Balance to równowaga w żywieniu i życiu. Jedzenie jest podstawową potrzebą człowieka i wpływa na wszystko: zdrowie, samopoczucie, sprawność, pracę, wydajność umysłową i fizyczną, płodność, długość życia.

Jeśli twoja dieta jest nieprawidłowa to prędzej czy później twoje zdrowie zacznie szwankować, a wraz nim inne elementy twojego życia. Zacznij od podstaw. Zmień na lepsze swoją dietę, a zobaczysz jak pozytywnie wpłynie to na całe twoje życie.

Czy zastanawiałeś się która z popularnych diet jest dla ciebie najlepsza? Każdy organizm jest inny, więc niektóre elementy z każdej diety mogą być dla ciebie dobre, a inne wręcz przeciwnie. Rola dietetyka polega na odpowiednim dobraniu składników diety biorąc pod uwagę twój stan zdrowia, preferencje i styl życia. Nie musisz już więc eksperymentować z dietami.

To co jesz ma wpływ na  jakość i długość twojego życia. Dieta wpływa na pracę twojego organizmu, hormonów, narządów, cieśnienie krwi, a przez to na samopoczucie i poziom energii. Pogoń za nowinkami żywieniowymi i poszukiwanie cudownych produktów z innych obszarów klimatycznych, które mają uchronić cię przed chorobami jest drogą donikąd. Tzw. super foods czy suplementy diety nie zniwelują codziennych błędów żywieniowych i złych nawyków. 

Dzięki odpowiedniej zawartości energii, makro i mikroskładników oraz właściwemu ich rozłożeniu w posiłkach, Dieta Balance polepszy twój stan odżywienia oraz  odporność organizmu. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko wystąpienia chorób dietozależnych oraz związanych z obniżeniem odporności. Dieta Balance opiera się na żywności nieprzetworzonej, w większości sezonowej, która współgra z naturalnym rytmem organizmu. 

Dzięki diecie Balance unikniesz efektu jojo i nauczysz się zdrowych nawyków żywieniowych.

Znajdź swój balans i ciesz się zdrowiem oraz wymarzoną sylwetką!

Na nadwagę i otyłość cierpi już ponad połowa Polaków. Otyłość to nie tylko defekt kosmetyczny, ale przede wszystkim problemem zdrowotny.

Dieta Balance została stworzona, aby pomóc każdemu, kto chce schudnąć, a do tej pory z różnych przyczyn nie mógł tego osiągną. Dieta Balance to racjonalny i indywidualny plan żywieniowy dobrany przez dietetyka, będący podstawą redukcji masy ciała.

Dieta Balance redukuje masę ciała jednocześnie pokrywając zapotrzebowanie organizmu na wszystkie składniki odżywcze. Posiłki są łatwe w przygotowaniu, a ich składniki akceptowane przez klienta po to, aby lubił i chciał stosować dietę przez długi okres oraz, żeby z łatwością wdrażał nowe, zdrowe nawyki żywieniowe.

W Diecie Balance łączymy indywidualne postępowanie dietetyczne z aktywnością fizyczną i wsparciem ekspertów. Proces odchudzania jest od początku do końca nadzorowany przez doświadczonego dietetyka i trenera personalnego.

 

Ile kalorii ma Dieta Balance?

Zgodnie z zaleceniami Światowa Organizacja Zdrowia i towarzystw naukowych deficyt energetyczny Diety Balance w stosunku do zapotrzebowania energetycznego wynosi od 500 do  1000 kcal na dobę. Dzięki temu ubytek masy ciała mieścił się w granicach 0,5-1,0 kg/tydzień. Wartość energetyczna Diety Balance dobierana jest indywidualnie, a deficyt energetyczny nie przekracza 25–35% dziennego zapotrzebowania na kalorie. Redukcja kalorii i wytworzony w ten sposób ujemny bilans energetyczny sprawia, że organizm pokrywa go z rezerw tłuszczowych.

Jak działa Dieta Balance?

  1. Utrata masy ciała,
  2. Poprawa stanu zdrowia i samopoczucia
  3. Utrzymanie zredukowanej masy ciała
  4. Przyjęcie zdrowego stylu życia i nawyków żywieniowych

Celem stosowania Diety Balance jest przede wszystkim redukcja masy ciała bez  doprowadzenia do efektu jojo. Rezultat ten jest możliwy do osiągnięcia dzięki optymalnemu doborowi kaloryczności, który zapewni redukcję masy ciała, ale  nie będzie mniejszy niż podstawowe zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Energetyczność diety dobierana jest indywidualnie przez doświadczonego dietetyka, a przy jej oszacowywaniu brana jest pod uwagę m. in. aktywność fizyczna, wzrost i płeć pacjenta. Jej zbyt drastyczne obniżenie może skutkować spowolnieniem podstawowej przemiany materii i zmniejszeniem beztłuszczowej masy ciała. Szybki efekt uzyskiwany przez głodówki i bardzo niskokaloryczne diety  jest krótkotrwały, a konsekwencje dla organizmu poważne.  Powoduje to m. in. wzrost poziomu greliny-hormonu odpowiadającego za apetyt. Im jest go więcej, tym większe prawdopodobieństwo napadów tzw. wilczego głodu po zakończeniu odchudzania.

Każdy kolejny efekt jojo jest większy i pogłębia zaburzenia hormonalne oraz metaboliczne. Stosowanie różnych diet, jako metody samej w sobie, nie jest skutecznym sposobem odchudzania, dlatego kładziemy nacisk na trwałą zmianę nawyków i stylu życia, w której pomagają nasi eksperci.

 

Poprawa stanu zdrowia i dłuższe życie

Zmniejszenie masy ciała już o 10% niesie wiele korzyści zdrowotnych takich jak: spadek glikemii na czczo, obniżenie stężenia ,,złego” cholesterolu LDL i trójglicerydów oraz wzrost ,,dobrego” stężenia cholesterolu HDL, obniżenie ciśnienia tętniczego, a tym samym minimalizuje zagrożenie miażdżycą oraz cukrzycą.  Maleje również ryzyko przedwczesnego zgonu. Należy pamiętać, że tylko odchudzanie na zdrowej diecie takiej jak Dieta Balance może przyczynić się do poprawy stanu zdrowia.

 

Inspirowana najzdrowszymi dietami

Dieta Balance inspirowana jest najzdrowszymi dietami świata (DASH, śródziemnomorską, MIND, o niskim indeksie glikemicznym) i bierze z każdej to, co najlepsze. Popularne diety takie jak Dunkana czy Paleo są dość restrykcyjne i ich stosowanie przez dłuższy czas w wielu przypadkach może być szkodliwe dla zdrowia. Uważamy jednak, że niektóre ich założenia są słuszne, dlatego również z tych diet zaczerpnęliśmy to, co pozytywne, aby stworzyć optymalną dietę, czyli Dietę Balance.

 

Równowaga i odpowiednie proporcje mikro- i makroskładników

Dieta Balance zawiera odpowiednią podaż białka, dzięki czemu organizm nie spala białka ustrojowego (np. z tkanki mięśniowej) na cele energetyczne. Ponadto są w niej produkty z różnych grup żywieniowych, co zapobiega niedoborom składników odżywczych, mineralnych oraz witamin.

W Diecie Balance energia z makroskładników dobierana jest indywidualnie i najczęściej mieści się w granicach 55-60% (węglowodany), 25-30% (tłuszcze), 15-20% (białka). Zawartość błonnika, który pomaga obniżyć masę ciała wynosi min. 25-30 g. W Diecie Balance ograniczamy tłuszcze zwierzęce (całkowicie wykluczamy jedynie u wegetarian) na rzecz tłuszczów roślinnych (oleje roślinne, oliwa z oliwek, orzechy, nasiona), które stanowią ok. 50% wszystkich tłuszczów. Wśród nich min. 4-5 g to niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.

 

Regularność, brak głodu i efektu jojo

Aby utrzymać odpowiedni poziom glukozy we krwi oraz zapobiegać napadom głodu Dieta Balance składa się z 4-5 posiłków dziennie o niskim indeksie glikemicznym.

Regularne posiłki o niskiej gęstości energetycznej (tzn. dużej objętości w stosunku do ilości kcal) zwiększają termogenezę indukowaną pożywieniem, czyli zużywanie energii np. na  trawienie pożywienia. Pozwala to na utrzymanie przemiany materii na odpowiednio wysokim poziomie. Jej obniżenie jest niekorzystne i przyczynia się do efektu jojo.

 

Aktywność fizyczna, czyli dopełnienie diety

Z nasze doświadczenia wynika, że najlepsze efekty w redukcji masy ciała przynosi stosowanie indywidualnie dobranej diety w połączeniu z aktywnością fizyczną.

Zalecania co do aktywności fizycznej dopasowywane są dla każdego indywidualnie. Należy pamiętać, że sama aktywność fizyczna bez diety nie przyniesie oczekiwanych rezultatów i odwrotnie. Aktywność fizyczna jest metodą wspomagającą dietoterapię. W przypadku współistniejących chorób układu krążenia należy skonsultować planowany wysiłek fizyczny z lekarzem, a także wykonać tzw. próbę wysiłkową w celu określenia zakresu tętna treningowego.

Intensywność ćwiczeń dla osób bez współistniejących chorób powinna mieścić się w zakresie od 50 do 70% maksymalnego poboru tlenu (VO2 max) tak, aby wydatek energetyczny wynosił ok. 100–300 kcal/dobę.

Zalecamy rozpoczęcie aktywności fizycznej np. od trzech sesji w tygodniu po 0,5 h, a następnie stopniowe zwiększanie częstotliwości do pięciu sesji po 45–60 minut. W przypadku dużej otyłości i otyłości olbrzymiej nie polecamy na początek ćwiczeń obciążających stawy np. biegania, jazdy na nartach, gry w piłkę, schodzenia po schodach, chodzenia po górach. W takich przypadkach idealnym rozwiązaniem jest jazda na rowerze, pływanie, aqua aerobic, aerobic, zumba, marsz, nordic walking.

Aby zalecany czas aktywności fizycznej nie zniechęcały do podejmowania wysiłku, na początku można podzielić ćwiczenia na 3–4  partie po 10–20 minut, a następnie stopniowo wydłużać do 45 lub 60 minut. Zalecamy ćwiczyć na godzinę przed posiłkiem, gdyż pozwala to na uzyskanie najlepszych efektów w odchudzaniu. Aby wytrwać w postanowieniach i podołać zaleceniom dotyczącym aktywności  o określonej częstotliwości, intensywności oraz czasie trwania ważna jest silna motywacja wewnętrzna. Odpowiednia dawka aktywności fizycznej zapobiega spadkowi masy mięśniowej oraz podwyższa wydatek energetyczny organizmu, dzięki czemu zapobiega efektowi jojo. Stymuluje również wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia, co ułatwia wytrwanie w diecie i zmniejsza ochotę na nagradzanie się niezdrowym jedzeniem.

 

Badania laboratoryjne

Przed rozpoczęciem diety ważne jest przeprowadzenie badań mających na celu wykluczenie lub potwierdzenie niektórych schorzeń mających wpływ na rozwój nadwagi i otyłości. Dieta nie przyniesie efektu w przypadku niezdiagnozowanych i nieleczonych zaburzeń endokrynologicznych takich jak zespół Cushinga, niedoczynność tarczycy, zespół policystycznych jajników (PCOS). Na efekty odchudzania mogą wpłynąć niektóre leki np. leki przeciwpadaczkowe, przeciwdepresyjne i sterydy.

 

Realny cel. Bilans kosztów i strat

Przed rozpoczęciem terapii należy oszacować realny do osiągnięcia i satysfakcjonujący cel. Jednocześnie trzeba zdawać sobie sprawę z kosztów jakie będzie musiał ponieść. Niezbędne jest wysokie poczucie własnej skuteczności, czyli siła przekonania, że jest się w stanie osiągnąć wyznaczone cele, oraz jej wzmacnianie w każdej fazie terapii.

Nie oferujemy magicznych metod i nie obiecujemy cudów. Odchudzanie to długotrwały proces (tym dłuższy, im większa jest otyłość), w który powinien być zaangażowany zespół ekspertów. Dieta Balance to nie tylko plan żywienia i treningów, ale również wsparcie ekspertów (dietetyka i trenera), którzy pomagają przejść przez wszystkie etapy odchudzania i zakończyć go sukcesem.

Terapia może wiązać się z różnymi emocjami, dlatego oprócz silnej motywacji i  determinacji ważne jest również wsparcie najbliższych, a jeśli to konieczne również pomoc psychologiczna. Każdy pacjent jest inny, dlatego do każdego podchodzimy indywidualnie, uwzględniając przyczyny nadwagi cz otyłości, jej stopień, schorzenia towarzyszące, historię prób obniżenia masy ciała oraz psychikę pacjenta.