Czym jest metabolizm?

jak szybko schudnąćMetabolizm to ogół reakcji biochemicznych i towarzyszących im przemian materii i energii zachodzących w organizmie. Dr Dianna Schwarzbein rozszerza tą definicję: "Metabolizm jest połączonym działaniem różnorodnych procesów biochemicznych, które nieustannie występują w organizmie na poziomie komórkowym. Te procesy umożliwiają funkcjonowanie każdej poszczególnej części ciała, co pozwala myśleć, trawić jedzenie, poruszać się i wykonywać wszystkie funkcje żywej, oddychającej istoty." Metabolizm jest motorem napędowym twojego organizmu, dostarczającym energii, abyś mógł żyć. Właściwy metabolizm pomaga zapewnić prawidłowe funkcjonowanie organizmu i zmniejsza ryzyko chorób, takich jak cukrzyca, która jest oznaką zaburzeń metabolicznych. Metabolizm może spowolnić z powodu nieprawidłowej dietę, stylu życia, genów, wieku, niskiej aktywności fizycznej, stan zdrowia itp. Aby uchronić się przed otyłością i chorobami z nią związanymi, musisz stosować się do tych zaleceń:

  1. Pij dużo wody.
  2. Wykonuj trening metaboliczny.
  3. Unikaj długotrwałych i częstych treningów aerobowych.
  4. Ogranicz stres.
  5. Nie stosuj głodówek. Jedz co 2-3 godziny.
  6. Jedz solidne śniadanie.
  7. Nie trenuj na czczo.
  8. Jedz zdrowe produkty.
  9. Śpij przynajmniej przez 7 godzin.
  10. Nie jedz bezpośrednio przed snem.

Musisz zdawać sobie sprawę z faktu, że utrzymanie prawidłowego metabolizmu po procesie odchudzania jest warunkiem niezbędnym do utrzymania nowej, niżej masy ciała (brak efektu jojo).

Utrzymanie właściwego poziomu metabolizmu za pomocą diety

Suplementy

Dieta w insulinooporności
Owsianka z truskawkami i chia

Wiele osób stara się znaleźć alternatywną drogę przyspieszenia poziomu metabolizmu za pomocą sztucznych suplementów i stymulantów.  Eksperci są zadania, że naturalne substancje pobudzające metabolizm nie mają negatywnego wpływu na twój organizm (np. na tarczycę), podczas gdy sztuczne lub farmaceutyczne stymulanty już tak. W najgorszym przypadku sztuczne substancje mogą trwale zaszkodzić twojemu zdrowi. Nie warto zastępować naturalnego pokarmu sztucznymi zamiennikami szczególnie, że bardziej naturalne rozwiązania są o wiele prostsze i lepsze.

Czy liczenie kalorii wystarczy?

Liczenie kalorii to nie wszystko. Chodzi o to, skąd pochodzą twoje kalorie - ich źródło ma znaczenie. Różne pokarmy  powodują odmienne reakcje metaboliczne w twoim ciele. Niewłaściwy pokarm może spowodować spowolnienie metabolizmu. Spożywanie zdrowych, odpowiednio skomponowanych posiłków to sprawdzony sposób na przyspieszenie metabolizmu. Kaloria kalorii nierówna. Przykładowo spożycie 300 kcal z miseczki owoców dostarczy ci sporo witamin i przeciwutleniaczy oraz korzystnie wpłynie ma metabolizm, a 300 kcal ze słodkiego deseru może negatywnie wpłynąć na regulację cukru we krwi i przyczynić się do rozwoju isnulinooporności oraz otyłości.

Uzyskaj pomoc dietetyka - Dietetyk Online

Poniżej przedstawiamy produkty żywnościowe, które w zdrowy sposób przyspieszają metabolizm.

Żywność metaboliczna

  1. Zielona herbata

Zielona herbata zawiera przeciwutleniacze, które pomagają chronić komórki przed działaniem wolnych rodników, hamuje odkładanie się tłuszczu oraz stymuluje jego spalanie, tym samym przyspieszając metabolizm.
Pij 2 szklanki zielonej herbaty dziennie, aby przyspieszyć metabolizm, zwiększyć poziom energii i utratę wagi.

  1. Produkty bogate w białko

Produkty bogate w białko zwiększają efekt termogeniczny w organizmie. Białka są dłużej trawione, co zwiększa poziom sytości. Spożywaj żywność bogatą w białko, taką jak chude mięso (drób, ryby itp.), nasiona roślin strączkowych i tofu. Produkty te hamują apetyt i zapobiegają zjadaniu zbyt dużej ilości pokarmu. Spożywaj żywność bogatą w białko kilka razy dziennie w odpowiednich ilościach, aby utrzymać swój metabolizm na wysokim poziomie.

  1. Chili

Naukowcy odkryli, że chili przyspiesza tempo przemiany materii, zwiększa termogenezę (wytwarzanie ciepła w organizmie, które pomaga spalać tłuszcz). Główny składnik odchudzający, kapsaicyna, zwiększa wydatek energetyczny i pomaga regulować poziom insuliny we krwi.

  1. Nasiona kozieradki

Jeśli istnieje jeden składnik, który może przyspieszyć metabolizm i pomóc spalić tkankę tłuszczową, to jest to kozieradka. Journal of Biomedicine and Biotechnology opublikował badanie przeprowadzone na otyłych szczurach o wysokiej zawartości tkanki tłuszczowej. Ekstrakt z nasion kozieradki pomógł poprawić metabolizm poprzez zmniejszenie tkanki tłuszczowej w organizmie oraz obniżenie poziomu glukozy we krwi oraz zwiększenie wrażliwości na insulinę.

  1. Brokuł

jak skutecznie schudnąćTo zielone warzywo, bez względu na to, jak bardzo go nie lubisz, ma niezliczone korzyści zdrowotne. Zawiera błonnik pokarmowy, witaminy, minerały, białko i liczne składniki odżywcze, które pomagają zwalczać różne rodzaje nowotworów oraz zaburzenia metaboliczne. Naukowcy odkryli, że wyciąg z brokuła może pomóc obniżyć poziom cukru we krwi i poprawić  metabolizm.

  1. Woda

Utrzymanie prawidłowego nawodnienia jest kluczem do dobrego zdrowia. Musisz spożywać łącznie 2,5-3 litry wody (z płynów i żywności). Picie odpowiedniej ilości wody pomoże wypłukać toksyny i poprawi funkcjonowanie jelit. Naukowcy odkryli, że picie 500 ml wody zwiększyło przemianę materii o 30% oraz wydatek energetyczny o 100 kJ.

  1. Herbata yerba mate

Pyszna herbata yerba mate to kolejny popularny środek wspomagający metabolizm i odchudzanie. Naukowcy odkryli, że spożywanie yerba mate na 120 minut przed treningiem poprawiło poziom sytości i zwiększyło poziom energii, nastrój i metabolizm badanych.

  1. Cynamon

Cynamon to naturalny środek odchudzający, który zwiększa wrażliwość na insulinę. Organizm staje się oporny na insulinę, gdy poziom insuliny jest stale wysoki. Spożywanie cynamonu poprawia wrażliwość na insulinę, przyspieszając w ten sposób metabolizm.

  1. Jaja

Wiele osób uważa, że żółtka jaj są główną przyczyną wysokiego poziomu cholesterolu we krwi. To nie prawda. Twój poziom cholesterolu wzrasta, gdy spożywasz zbyt dużo tłuszczów trans i rafinowanego cukru z różnych źródeł żywności, takich jak smażone potrawy, pizza, burgery, słodycze, napoje gazowane, itp. Żółtka są bogate w witaminy, które są niezbędne do prawidłowego wzrostu i funkcjonowania organizmu, w tym metabolizmu. Jajka są również bogate w białka, zawierające niezbędne aminokwasy.

  1. Czosnek

Czosnek poprawia smak wielu potraw, ale ma także wiele zalet zdrowotnych. Allicyna jest aktywnym składnikiem znajdującym się w czosnku, który pomaga zwalczać wiele rodzajów raka, obniża ciśnienie krwi i chroni przed przeziębieniem. Badania pokazują, że czosnek pomaga hamować syntezę tłuszczu i zwiększa termogenezę. Pomaga również poprawić wrażliwość na insulinę.

  1. Kawa

Ten ciemny, aromatyczny i poprawiający nastrój napój wspomaga utlenianie kwasów tłuszczowych poprzez zwiększenie tempa metabolizmu organizmu.

  1. Jagody goji

W jagodach goji znajduje się mnóstwo substancji odżywczych, które pomagają zrównoważyć pH twojego organizmu, wypłukać toksyny i zwiększyć utlenianie kwasów tłuszczowych. Amerykańscy naukowcy przeprowadzili eksperyment na gryzoniach podczas którego podawali im sok z jagód goji. Wyniki badania dowiodły, że jagody goji mogą przyspieszyć tempo metabolizmu.

  1. Owoce cytrusowe

Szklanka wody z sokiem z cytryny lub limonki może mieć ogromne znaczenie dla twojego stanu zdrowia. Jest  to źródło witaminy C, naturalnego przeciwutleniacza, który zwiększa odporność organizmu i reguluje ekspresję genów odpowiedzialnych za metabolizm lipidów. Flawonoidy obecne w owocach cytrusowych mają zbawienny wpływ na metabolizm, obniżają poziomu lipidów i stan zapalny oraz poprawiają wrażliwość na insulinę.

  1. Zioła

Większość ziół, których używamy w żywności, takich jak kolendra, oregano, rozmaryn, tymianek, koperek, zawiera przeciwutleniacze. Antyoksydanty pomagają poprawić tempo przemiany materii, niwelując szkodliwe działanie wolnych rodników tlenowych. Zioła zapewniają doskonały aromat potraw, ale również pomagają schudnąć.

  1. Imbir

Dowiedziono naukowo, że imbir zwiększa wrażliwość na insulinę i zmniejsza głód. Insulina jest ważnym hormonem, który odgrywa kluczową rolę w metabolizmie węglowodanów, transporcie glukozy, syntezie glikogenu, lipolizie, utlenianiu kwasów tłuszczowych itp. Naukowcy odkryli także, że suplementacja imbirem pomogła zmniejszyć poziom glukozy na czczo u pacjentów z cukrzycą typu 2.

Konsultacje dietetyczne online

Program odchudzający autorstwa Agnieszki Kopacz i Ryszarda Czarkowskiego - opinie zadowolonych pacjentów

Poniżej kilka metamorfoz z tysięcy sukcesów naszych klientów. Stosujemy najskuteczniejszy na rynku program trwałego odchudzania. Jeśli znajdziesz skuteczniejszą metodę lub podobną, tak indywidualną opiekę online w niższej cenie to zwrócimy ci pieniądze lub obniżymy cenę pakietu.

Ewelina: -20 kg w 6 miesięcy

Jadwiga: -18 kg w 4 miesiące

Natalia: -15kg w 3 miesiące

Łukasz: – 14 kg w 4 miesiące

Michał: -22 kg w 5 miesięcy

Konrad: -16kg w 5 miesięcy

Maciek: -21kg w 5 miesięcy

Ryszard: +19kg

Jako właściciele poradni wszystkie usługi wykonujemy osobiście. Nie oddzielamy się od klientów infolinią czy armią praktykantów piszących diety czy obsługujących chat.

Dzwonimy do klientów i kontaktujemy się mailowo, aby wspierać, informować i motywować. Rozmowa i dobre wzajemne zrozumienie to podstawa sukcesu. Robimy tak nawet w przypadku najtańszych pakietów e-mail. Nie chowamy się za armią pracowników. Ta firma to wyłącznie my: dietetyk i trener. Dzięki temu gwarantujemy najwyższą jakość usługi. Poniżej fragmenty e-maili, które otrzymujemy codziennie od zadowolonych klientów:

"Bijecie Państwo konkurencję na głowę. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z tak indywidualnym podejściem, a kilka diet mam już za sobą. Już samo to, że Pan Ryszard dzwonił do mnie sam z siebie. Widać, że pamiętają Państwo o swoich klientach i do każdego podchodzą bardzo indywidualnie. Widać, ze Państwu zależy na sukcesie klienta. Bardzo dziękuję za pomoc. Polecam Poradnię moim znajomym :-)"

Mariusz, 35 lat

"Pani Agnieszko, chciałbym poinformować, iż osiągnąłem zamierzoną wagę dzięki Pani diecie. Czuję się dużo silniejszy dzięki treningom Pana Ryszarda. Dzięki Pani nauczyłem się wreszcie smacznie i zdrowo jeść, nie zamierzam rezygnować z tych nawyków których nabrałem i kontynuować zdrowe odżywianie :-). Podsumowując dietę, ubrania które był na mnie za małe i nie mogłem ich nosić są w tym momencie na mnie za duże :-). Straciłem 20kg i około 16cm w pasie wszystkie posiadane przeze mnie ciuchy wiszą na mnie jak worek co mnie bardzo cieszy mimo konieczności wymiany całej garderoby :-)."

Piotr, 39 lat

"Próbowałam wielu diet online. Po 2 miesiącach współpracy z Państwem mogę stwierdzić, że to co oferujecie klientowi wykracza daleko poza całą resztę usług dietetycznych z Internetu. Cieszę się, że się poznaliśmy :-). Chciałabym przedłużyć pakiet."

Oliwia, 29 lat

"Chciałam przedłużyć współpracę, z której jestem naprawdę zadowolona! Dieta jest pyszna i prosta. Nie jestem na niej głodna i zawiera składniki, które lubię, a waga stopniowo spada."

Anna, 42 lata

"Miesiąc diety dobiegł końca. Jestem bardzo zadowolona z efektu i przebiegu diety, dlatego chciałabym dalej kontynuować współprace z Państwem. Samopoczucie nigdy nie było lepsze:) Jeśli chodzi o wagę, to jest 5 kilogramów mniej, ale za to w obwodach jest już od -5 do -7 z czego jestem bardzo zadowolona."

Katarzyna, 34 lata

"Pani dieta jest super, bardzo wygodna i smaczna za co dziękuję. Na pewno będę przedłużać dietę od Pani."

Blanka, 26 lat

"Jestem zaskoczona tym jak bardzo profesjonalnie wykonują Państwo swoją pracę. Przy innych dietach online nikt się mną nie interesował po zakupieniu jadłospisu. Bardzo się cieszę, że tym razem trafiłam w dobre ręce. Pani Agnieszko, dieta jest świetna, trafia w mój gust! Ostatni dzień z diety jest moim ulubionym - najchętniej jadłbym go przez cały miesiąc 😉 (swoją drogą dużo super przepisów :)))."

Dagmara, 46 lat

"Ćwiczenia są świetne i bardzo dobrze ułożone pod względem moich możliwości i kondycji. Nie ma w sumie co tu dużo pisać tak świetnie Pan to wszystko opisał że nawet żadne pytanie nie wpada mi do głowy na ten moment. Wszystkie ćwiczenia będę wykonywać według zaleceń."

Paweł, 28 lat

"Hej hej, dziś kolejny trening za mną, czuję jak waga spada, pomimo początkowych koszmarnych zakwasów (teraz już tylko lekkich) to się bardzo cieszę. Trening jest wspaniały. Mam po nim powera na cały dzień. BOMBA!!!"

Kamila, 19 lat

"Dziękuję bardzo za plan treningowy i za oświecenie mnie jak to właściwie jest z tymi ćwiczeniami. Byłam pewna że to co robiłam do tej pory było ok... Pierwszy trening już zaliczyłam, muszę przyznać, że mi się podobał, nawet bardziej niż te które robiłam do tej pory."

Monika, 36 lat

Jesteśmy najlepiej ocenianą stacjonarną poradnią dietetyczną we Wrocławiu, która zajmuje się również poradnictwem online. Standard pracy z gabinetu przenosimy do Internetu. Wszystkie treningi i diety układamy osobiście.

Poniżej przykładowe opinie naszych klientów:

review rating 5  Pani Agnieszka i Pan Ryszard to profesjonaliści z ogromnym doświadczeniem. Już po chwili wiesz, ze trafiłeś w dobre ręce. Szybko wyjaśniają dlaczego dotychczasowa dieta i treningi nie przyniosły efektu. Przewracają twój świat do góry nogami. ale okazuje się, ze to działa. Skoro mnie odchudzili to chyba z każdym sobie poradzą.

thumb Adam Maćko

review rating 5  Wspaniale, że trafiłam pod opiekę Pani Agnieszki. Dzięki jej radom, wsparciu i świetnie dobranej diecie schudłam już 18 kg! Bardzo miły kontakt, indywidualne podejście oraz pełen profesjonalizm. Wiele z porad Pani Agnieszki stosuję do dziś, stały się one zdrowymi nawykami. Dieta jest prosta, smaczna i zróżnicowana. Z całego serca polecam!

thumb Anik Kor

review rating 5  Od Państwa z Pory Diety dowiedziałam się całej prawy o odchudzaniu! Wcześnej dietetycy mówili mi o właściwej diecie (stosowałam ich mnóstwo...) lub o diecie połączonej z dowolnymi ćwiczeniami. Okazało się, że przy niedoczności tarczycy i PCOS niektóre ćwiczenia mi szkodziły. Jeśli schudlam to po kilku miesiącach waga wracała. Jestem wdzieczna za pomoc Pani Agnieszce i trenerowi. Wasz program naprawdę działa i warto o tym mówić!

thumb Julka Ro

review rating 5  Profesjonalne i bardzo miłe podejście do klienta. Pani Agnieszka ma dużą i szeroką wiedze o wpływie diety na stan zdrowia. Dodatkowym miłym zaskoczeniem było włączenie do diety moich ulubionych potraw. Nie jestem mistrzem kuchni, ale przepisy były proste i gotowanie nie zajmowało mi dużo czasu. Nie byłem glodny. Treningi super. Widać juz pierwsze efekty po miesiącu. Wczesniej chodziłem kilka lat na siłownie, ale nie widziałem większych efektów.

thumb Michał Rozen

review rating 5  Wielokrotnie byłam na roznych dietach. Efekty były krotkotrwale lub zadne. Kiedy okazalo sie ze mam Hashimoto stwierdzilam ze czas zasiegnac fachowej pomocy. Pani dietetyk i trener z Pora diety jako pierwsi wskazali wlasciwa droge. Okazalo sie ze katowanie sie bieganiem i restrykcyjna dieta zaostrzyla moja chorobe. Ich metody po prostu działaja a ich wiedza jest bardzo szeroka. Szkoda ze nie trafilam tu wczesniej. Byc moze bym nie zachorowala gdyby nie moje wczesniejsze eksperymenty z innymi dietetykami

thumb Emi C

review rating 5  Państwo niesamowicie fajnie łączą usługę dietetyczną i treningową. Dwóch specjalistów w cenie diety. Super plan treningu i prosta, smaczna dieta. Dziękuję za pomoc!

thumb Anna Korycka

review rating 5  Najlepszy dietetyk we Wrocławiu. W ramach diety otrzymałam również kontakt do trenera który ułożył dla mnie plan treningowy gratis. Super bo nigdy nie wiedziałam co i jak cwiczyc żeby chudnąć.

thumb Kasia L

review rating 5  Po 4 misiacach współpracy schudłam 15 kg, a moje wyniki badan hormonów i cukru (PCOS i IO) sa o niebo lepsze. Lekarz byl w szoku i stwierdzil, ze jeszcze nie miał pacjentki, której wyniki tak się poprawiły w tak krótkim czasie . Polecam Panią Agnieszke z całego serca

thumb Dorota Rosłaniec

review rating 5  Profesjonalne i bardzo miłe podejście do klienta. Pani Agnieszka ma dużą i szeroką wiedzę o wpływie diety na stan zdrowia. Dodatkowym miłym zaskoczeniem było włączenie do diety moich ulubionych potraw. Nie jestem mistrzem kuchni, ale przepisy były proste i gotowanie nie zajmowało mi dużo czasu. Nie byłem głodny. Treningi super. Widać już pierwsze efekty po miesiącu. Wczesniej chodziłem kilka lat na siłownie, ale nie widziałem większych efektów.

thumb Michał Rozen

Przez wiele lat pracy stworzyliśmy najskuteczniejszy na rynku program łączący dietę i trening, który wychodzi naprzeciw  oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Na podstawie informacji zwrotnych zmodyfikowaliśmy go tak, aby był wygodny i prosty w stosowaniu oraz dawał maksymalne efekty. Nasze diety i treningi bazują na naukowo potwierdzonych faktach. Nasze diety nie tylko odchudzają. Tworzymy również diety w jednostkach chorobowych takich jak:

– hipercholesterolemia (wysoki cholesterol i/lub triglicerydy),
– insulinooporność
– nadciśnienie tętnicze,
– miażdżyca,
– cukrzyca typu 2,
– zespołu jelita drażliwego,
– dna moczanowa,
– choroby wątroby,
– niedoczynność tarczycy,
– choroba Hashimoto,
– anemia,
– anoreksja, bulimia,
– zespołu przewlekłego zmęczenia,
– obniżona odporność,
– nowotwory

Ponadto jadłospis składa się z produktów ogólnodostępnych, o niskiej cenie.

Kim jesteśmy?

Ludźmi z pasją, wykształceniem i ogromnym doświadczeniem. Ukończyliśmy wiele dodatkowych kursów specjalistycznych, bierzemy udział w konferencjach naukowych i szkoleniach. Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi doniesieniami z zakresu dietetyki i treningu. Wszystko po to, aby jeszcze skuteczniej pomagać. W naszej karierze spotkaliśmy się z wieloma trudnymi przypadkami, dlatego z pewnością pomożemy również Tobie.  Skutecznie pomagamy w zaburzeniach metabolicznych, chorobie Hashimoto, insulinooporności, PCOS, cukrzycy i wielu innych schorzeniach. Pomagamy klientom z problemami po wcześniejszych eksperymentach dietetycznych i treningowych. Często jesteśmy ostatnią deską ratunku dla klientów, którzy przerobili w życiu już wszystkie diety i nadal nie mogą schudnąć.

Agnieszka Kopacz i Ryszard Czarkowski

 

Czego możesz oczekiwać od naszej opieki? Jak szybko schudniesz? Czy efekt odchudzania tym razem się utrzyma?

Korzystając z naszych usług otrzymujesz gotowy plan żywienia i treningów, dostosowane do Twojego organizmu i trybu życia – zbilansowaną dietę, listę posiłków (wraz z przepisem wykonania) oraz trening metaboliczny.

Nasz program to przede wszystkim:

  • trwały efekt utrzymujący się przez wiele lat,
  • brak konieczności liczenia każdej kalorii po zakończonym procesie zmiany (będziesz mógł pozwolić sobie na więcej),
  • pełny wywiad dietetyczny (tak jak w przypadku konsultacji stacjonarnej),
  • szybkie i proste w przygotowaniu posiłki,
  • jadłospis dostosowany do twoich możliwości finansowych,
  • szczegółowy opis wykonania każdego posiłku,
  • możliwość wyboru dowolnego celu współpracy - my dostosujemy do niego dietę i trening,
  • możliwość ułożenia diety eliminacyjnej i w każdej jednostce chorobowej,
  • stały kontakt z dietetykiem i trenerem (telefon, WhatsApp, Skype, e-mail i stacjonarnie we Wrocławiu),
  • uwzględnienie produktów sezonowych i miejsca zamieszkania,
  • plany żywieniowe dla kobiet w ciąży i karmiących,
  • analiza wyników badań medycznych,
  • największa ilość konsultacji z dietetykiem i trenerem w ramach pakietów (dzięki temu uzyskujemy najlepszy efekt, pełne zrozumienie i idealne dopasowanie planów do klienta),
  • brak głodu,
  • szczególne relacje z dietetykiem i trenerem (dobrze znamy każdego naszego klienta).

Nasz program dietetyczny i treningowy jest oparty na potwierdzonych metodach naukowych i latach doświadczeń oraz wiedzy z zakresu dietetyki i sportu. Podczas naszej współpracy możesz tracić do 2 kg tygodniowo, nie martwiąc się o swoje zdrowie.

Skorzystaj już teraz!

ROZPOCZNIJ WSPÓŁPRACĘ: KLIKNIJ TUTAJ

 

Dieta online

Dietetyk Wrocław

 

Jak szybko schudnąć? Jak trwale schudnąć? Dlaczego nie mogę schudnąć?

Trwałe odchudzanie, skuteczne odchudzanie, skuteczna dieta, najlepsza dieta